onsdag 21. mai 2014

MENS VI VENTER PÅ DE STORE del 2

Tirsdag ble det mulighet for en liten tur etter kveita på formiddagen. Turen gikk til et område nordvest i Nappstraumen hvor jeg tidligere har hatt nærkontakt med flere kveiter. I starten gikk fisket tregt, lite avdrift gjorde at jeg skiftet taktikk og gikk over til å dorge med jiggen. En times snirkling på kryss og tvers i området gav ikke annet et par solide dunk i jiggen....
Heldigvis begynte Nappstraumen å røre på seg igjen, strømmen tok seg opp og gav avdrift på omtrent 1 knop. Noe som er gode forhold for driftfiske med jigg. Jeg gikk ned i jiggstørrelse og fikk ganske fort en torsk på omlag 5 kg, som en velkomsthilsen spydde den tobis over hele dekket. Jeg skiftet derfor over til en tobislignende jigg, og således var dagens helt i jiggboksen funnet. Fisket tok seg betraktelig opp, og i løpet av en god time kroket jeg to kveiter på drøye 5 kilo og 5 torsker mellom 3 og 7 kg. Alle godt forsynt med tobis.
Det håpes på en ny tur fredag. Da kommer forhåpentligvis årets første over 10 kg på dekk...

Regntungt, men vindstille og gode fiskeforhold. Flakstadøy til venstre.

Dagens helt i jiggboksen





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar