lørdag 4. mai 2013

Sjøørretbonanza.

Torsdagkveld ble det en ny tur etter sjøørreten. Fisken var minst like bitevillig som sist, hadde 20 på land samt flere som slo seg av. De fleste var rundt halvkiloen, men noen drog vekta ned mot 750 gram. Det ble fang og slipp på de fleste, noen få ble med hjem til middag. Denne gangen fikk jeg flere på små sildesluker, helt ned i 5 gram. Men kystwobbleren leverte også bra.
Et lite tips til slutt, bruk enkeltkroker på slukene. Siden jeg slipper mange av fiskene tilbake har jeg montert enkeltkroker på noen av slukene. Dette fungerer meget godt. Jeg får like mye fisk som før, har færre bunnapp, slipper plunder med kroker som sitter fast i håven og kan frigjøre fisken mer skånsomt enn hva som er mulig med treblekrok. Krokene jeg bruker er fra owner, de er designet for formålet og kroker så godt som bare owner kan gjøre.


Enkeltkroken er like bra som treblekroken



Sildesluker er sikkerstikk når fisken beiter stingsild.

Klar for hovedrolla i middagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar